№1 Жамбыл атындағы орта мектебінің психологиялық қызмет көрсету кабинетінің І -тоқсан бойынша 2021--2022 оқу жылында жүргізілген жұмыстарына талдау есебі » Жамбыл атындағы № 1 орта мектеп
Алматы облысы
білім басқармасының Балқаш ауданы бойынша білім бөлімі мемлекеттік мекемесінің
"№1 Жамбыл атындағы орта мектебі"
мемлекеттік коммуналдық мекемесі
Қабылдау бөлімі :
+7(72773) 99-1-64
Есепші бөлімі:
+7(72773) 99-1-64
Нашар көрушілер
нұсқасы
» » » №1 Жамбыл атындағы орта мектебінің психологиялық қызмет көрсету кабинетінің І -тоқсан бойынша 2021--2022 оқу жылында жүргізілген жұмыстарына талдау есебі
07
апрель
2022

№1 Жамбыл атындағы орта мектебінің психологиялық қызмет көрсету кабинетінің І -тоқсан бойынша 2021--2022 оқу жылында жүргізілген жұмыстарына талдау есебі


№1 Жамбыл атындағы орта мектебінің психологиялық қызмет көрсету  кабинетінің  І -тоқсан   бойынша    2021--2022  оқу  жылында   жүргізілген  жұмыстарына   талдау   есебі




     №1 Жамбыл  атындағы   орта мектебінде   психологиялық  қызмет  кабинеті жұмыс  атқарады. Екі   психолог  жұмыс  істейді. 

2021-2022  оқу  жылына  жылдық   жоспар  құрылып  сол   бойынша  жұмыс  атқарылуда.

   №1 Жамбыл атындағы орта мектебінде  психологиялық қызмет көрсету  кабинеті   5  бағыт бойынша жұмыс атқарады

Профилактика (ағартушылық)

Психодиагностика

Психо түзету, дамыту

Консультация

Әлеуметтік   диспетчерлік  бағыт

Психологиялық  қызметтің   мақсаты:  Білім  алушылардың   психологиялық   денсаулығын  сақтау,   қолоайлы    әлеуметтік-психологиялық   жағдай  жасау  және   білім  беру  үдерісіне   қатысушыларға  психологиялық  қолдау   көрсету.




Қыркүйек айында балалардың мектептегі оқуға психологиялық дайындығын диагностикалау мақсатында Керн-Йираск тесті алынды.

    Берілген графикалық тестің 2 тапсырмасы қол қимылының және көруінің дамуын анықтауға бағытталған .Бұл іскерліктер мектепке жазуға қажет.

   Әр тапсырманың нәтежиесі 5 ұпайлық жүйемен бағаланады 

1-жоғарғы,5- төмен . Содан кейін 2 тапсырма бойынша 3-6 аралығында ұпай алса- ортадан жоғары ,7-11 орташа , 12-15  нормадан төмен деген қортынды шығарылды .

Осы алынған тестің нәтежиесінде 

Сыныбы           1 «А»   1 «Б»           1«Ә»                 1«В»

Оқушы саны       20        20                21                      8

Қатыспағаны      2            6               1                                 2

Жақсы                  9                      8                    10                  4

Орташа                 8                      3                     8                 2

Нормадан төмен 1                      3                     2                 0


Тесттің қортындысы бойынша төменгі көрсеткіш көрсеткен оқушылар:

1 «А»сыныбында «Нормадан төмен» -1   оқушы, олар  : Қаныбек Мейіржан


1 «Ә» сыныбында  «Нормадан төмен»-2 оқушы , олар: Қырықбаев Ғабдол ,Макен Алихан.


1 «Б» сыныбында «Нормадан төмен»-3 оқушы,олар: Какен Әли, Сағатжан Әділет ,Серік Дінмұханмед.

1 «В» сыныбында «Нормадан төмен»-   оқушы жоқ

Оқушылардың бейімделуін зерттеу барысында сабақтарға қатыстым. Сабақ кезінде байқағаным,оқушылар мұғалімдерді тындайды,тапсырмаларды мұғалімнің нұсқауы бойынша орындай алады.Оқу мотиватциясы-барлығының мектепте оқығысы келеді ,бейімделуі күрделі жүріп жатқан  оқушыларды  байқауға болады. 

1 «А»сыныбында  Қаныбек Мейіржан  .

1 «Ә» сыныбында  Алиайдар Алихан ,Қырықбаев Ғабдол ,Макен Алихан.

1 «Б» сыныбында  Какен Әли, Сағатжан Әділет ,Серік Дінмұханмед.



Оқушылардың ішкі жан дүниесін ашуғу және өзін еркін сезіну үшін , бір-бірімен жақсы қарым-қатынас орнату үшін түрлі психологиялық жаттығулар жасалды .Олар: «Кел ,танысайық!», «Алақай,мен оқушымын!», «Менің көңіл-күйім!» т.б . Бұл жаттығулар кезінде оқушылар өздерін еркін сезініп,көңіл күйлері көтеріліп сыныпта жақсы ахуал орнады.




                                                                                       









        




Ұсыныс:

Сыныптағы қабылдауы төмен оқушылары мен дамыту жұмыстарын жүргізу .  


Қырқүйек айында МАД мектепке дайындығын зерттеу бойынша С.А. Банковтың әдістемесі алынды.Оқушылар түстерді ажырата алады,есімдерін айта алады







  5-сынып   оқушыларының   орта  буынға  бейімделуі

Бейімделу / адаптация/  дегеніміз   оқушының  қоршаған  және   жаңа  ортаға  үйренуі, қалыптасуы.

Мақсаты:  Оқушылардың   орта  буынға  бейімделудегі   қиыншылықтар мен  зерттеу  нәтижелерімен   таныстыру.

Оқушылардың  бастауыш   буыннан  орта  буынға    көшкен кезеңін  бейімделі  кезеңі   дейміз. Өйткені  олардың  пән   мұғалімдері  өзгереді, жаңа  пәндер   қосылады, жаңа  сынып  жетекшісі   болады, оқу  бағдарламасы  күрделене   түседі. Осының  барлығы  баланың   жан  дүниесіне  әртүрлі   психологиялық  жүк  түсіреді де, оқушылардың  бойында   ортақ  мәселелер  пайда   болады. Балалардың  мінезі  өзгереді, тез   шаршайды, көңіл- күйлері   бұзылғыш  келеді, оқу  үлгерімдері   төмендейді. Сондықтан  осы  ауыспалы   кезеңдегі  балада  кездесетін   сәтсіздіктерді  болдырмаудың  жолын   іздестіру  мақсатында жұмыстар  жүргізілді. Психологиялық  тұрғыдан   қарастырылған  салалар:

Баланың  қоршаған   ортамен  қарым-қатынасы,оқу  үлгерімі,   жаңа  пәндерге  бейімделуі,жаңа  сынып   жетекшімен, сыныпта  бір-бірімен  қарым   қатынасы. оқу  мотивациясы.    

№1 Жамбыл   атындағы   орта  мектебінде  биыл   төрт  бесінші  сынып   бар.

5а сыныбында  20 оқушы

5ә сыныбында 20 оқушы

б сыныбында 20 оқушы

5в сыныбында  12 оқушы 


5 –сынып  оқушыларының   оқу  үдерісіне  бейімделуін   анықтау.

5а сыныбы   қатысқан  оқушы  саны:20

Мектепке  қандай   көңіл  күймен  келесің?

Сабақ  оқымағандықтан,  сабаққа     қорқып  келемін


Ықыласпен     келемін

42%

оқушы

Жаңа  достармен кездесеміз  деп қуанышпен  келемін

9%

2 оқушы


Жаңа  білім  білім     алам  деп  құштарлықпен  келемін     

47%

9 оқушы


2  Мектепке   келген  кезде  қандай   сезімде  боласың?



Қуаныш

57%

Сенімді

30%





Үй  тапсырмасын   орындағанда  қанша  уақыт   кетеді?

1 сағат,     2 сағат,   3 сағат   , 3 сағаттан   көп, орындамаймын

сағ

сағ

сағ

57%

23%



Сөйлемді  аяқта

Менің  сынып   жетекшім

Мейрімді

Әдемі

Білімді

Қатты  ұнайды

28%

23%

9%

9%



Менің  сыныбым  

жақсы

ақылды,тәртіпті

95%

4%



Маған  ұнайды

Отбасы

Достар

сын  оқыған

сабақ

25%

30%

25%

25%



Оқу мотивациясын анықтау 

Нұсқау:Бақбақ гүлінің суретін салып, әрбір күлтелеріне өтілетін сабақтарды жазыңдар.

Тапсырма: 

1.    Ең қызықты өтетін, саған ұнайтын сабақты қызыл түспен боя.

4.    Саған ұнамайтын сабақты қара түспен боя.

   

   Ең қызықты өтетін, саған ұнайтын сабақ

Саған ұнамайтын сабақ

Математика

40%

15%

Қазақ тілі

35%

15%

Әдебиет

35%


Ағылшын

40%

25%

Орыс тілі

20%

10%

Тарих

35%

15%

Жаратылыстану

35%


Дене шынықтыру

65%


еңбек

20%


Өзін-өзі тану

20%


музыка

20%


информатика

20%



5ә сыныбықатысқаноқушысаны:20

Мектепке  қандай   көңіл  күймен  келесің?



Сабақ  оқымағандықтан,  сабаққа     қорқып  келемін


қуанышпен  келемін

60%

Жаңа  достармен кездесеміз  деп қуанышпен  келемін

40%

Жаңа  білім  білім     алам  деп  құштарлықпен  келемін     


2  Мектепке  келген   кезде  қандай  сезімде   боласың?

Сенімді


Қуаныш

100%

Саған  ең  басты   нәрсе:  Достық, сабақ,  отбасы, ақша, денсаулық

Достық

Сабақ

Отбасы

Ақша

Денсаулық


15%

75%



Үйтапсырмасынорындағандақаншауақыткетеді?

1 сағат,     2 сағат,   3 сағат    , 3 сағаттан  көп, орындамаймын

сағ

сағ

сағ             

50%

25%



Мейрімді

Әдемі

ақкөңіл

45%

20%

30%



Менің  сыныбым   

жақсы

ақылды,тәртіпті

95 %

5%



Маған  ұнайды

Отбасы

Достар

сын  оқыған

Спорт 


30%

25%

15%

Оқу мотивациясын анықтау 

Нұсқау:Бақбақ гүлінің суретін салып, әрбір күлтелеріне өтілетін сабақтарды жазыңдар.

Тапсырма: 

1.    Ең қызықты өтетін, саған ұнайтын сабақты қызыл түспен боя.

4.    Саған ұнамайтын сабақты қара түспен боя.

   

   Ең қызықты өтетін, саған ұнайтын сабақ

Саған ұнамайтын сабақ

Математика

40%

10%

Қазақ тілі

45 %


Әдебиет

35%

5%

Ағылшын

35%

10%

Орыс тілі

25%

10%

Тарих

35%

12%

Жаратылыстану

45%

8%

Дене шынықтыру

75%


еңбек

25%


Өзін-өзі тану

35%


музыка

25%

5%

информатика

25%


   5б сыныбы  қатысқан   оқушы  саны:20

Мектепке  қандай   көңіл  күймен  келесің?



Сабақ  оқымағандықтан,  сабаққа     қорқып  келемін


Ықыласпен     келемін

60%

Жаңа  достармен кездесеміз  деп қуанышпен  келемін

25%

Жаңа  білім  білім     алам  деп  құштарлықпен  келемін     


Бару  керек  болған     сон  келемін


2  Мектепке  келген   кезде  қандай  сезімде   боласың?



Қуаныш

75%

Сенімді

25%

Саған   ең  басты  нәрсе:   Достық, сабақ,  отбасы, ақша, денсаулық

Достық

Сабақ

Отбасы

Ақша

Денсаулық



75%




Үй  тапсырмасын   орындағанда  қанша  уақыт   кетеді?

1 сағат,     2 сағат,   3 сағат    , 3 сағаттан  көп, орындамаймын

сағ

сағ

сағ

75%

25%




Сөйлемді  аяқта

Менің  сыныбым   

жақсы

ақылды,тәртіпті

100%


Маған  ұнайды

Отбасы

Достар

сын  оқыған

Сабақ


45%

25%


Оқу мотивациясын анықтау 5б сынып

Нұсқау:Бақбақ гүлінің суретін салып, әрбір күлтелеріне өтілетін сабақтарды жазыңдар.

Тапсырма: 

1.    Ең қызықты өтетін, саған ұнайтын сабақты қызыл түспен боя.

4.    Саған ұнамайтын сабақты қара түспен боя.


   

   Ең қызықты өтетін, саған ұнайтын сабақ

Саған ұнамайтын сабақ

Математика

40%

10%

Қазақ тілі

35%

15%

Әдебиет

10%


Ағылшын

15%

15%

Орыс тілі

40%

15%

Тарих

35%


Жаратылыстану

40%

15%

Дене шынықтыру

75%


еңбек

15%


Өзін-өзі тану

10%

20%

музыка

10%




Сен мұғалімді қалай қабылдайсың?

(сауалнама) 

1.Сыйлаймын –87%

2. Ақылын тыңдаймын –12%

3.Үлкен адамдарға құрмет көрсету керек –

4.Мұғалім маған білім береді –


5в сыныбы  қатысқан  оқушы   саны:12

Мектепке  қандай   көңіл  күймен  келесің?

Сабақ  оқымағандықтан,  сабаққа     қорқып  келемін


Ықыласпен     келемін

76%

Жаңа  достармен кездесеміз  деп қуанышпен  келемін

23%


2  Мектепке  келген   кезде  қандай  сезімде   боласың?



Қуаныш

92%

Сенімді


Саған  ең  басты   нәрсе:  Достық, сабақ,  отбасы, ақша, денсаулық


Үй  тапсырмасын  орындағанда   қанша  уақыт  кетеді?

1 сағат,     2 сағат,   3 сағат    , 3 сағаттан  көп, орындамаймын

сағ

сағ

сағ

38%

38%




Оқу мотивациясын анықтау 5в сынып

Тапсырма: 

1.    Ең қызықты өтетін, саған ұнайтын сабақты қызыл түспен боя.

4.    Саған ұнамайтын сабақты қара түспен боя.


   

   Ең қызықты өтетін, саған ұнайтын сабақ

Саған ұнамайтын сабақ

Математика

76%


Қазақ тілі

61%

8%

Өзін-өзі тану



Ағылшын

38%


Орыс тілі

76%


Тарих

53%

8%

Жаратылыстану

53%

8%

Дене шынықтыру

76%


еңбек

16%


Оқу мотивациясын тексеруге   арналған  сауалнама  алынды.   (Н.Г.Лусканов)  бойынша мектепке  деген   көзқарас, мектеп  дезаптациясын   балл арқылы бағаланады..

Оқушылардың  мектепке  қатынасы   оң, оқу  материалын  түсінеді,бағдарламаның  негіздерін   меңгереді, тапсырмаларды   орындайды,пәндерге  қызығушылықпен  қарайды, сыныпта оқушылар  достық   қарым-қатынас  жасайды.    

«Социаметрия» әдісі алынды.Мақсаты:Топ оқушыларыарасындағы  қарым-қатынасты зерттеу.Шеттеп қалған оқушылар болған жоқ.Сыныптар арасында қарым-қатынас жақсы .

Оқушылармен   тренинг   жаттығулар  жүргізілді. «Танысу», «5ші сыныпқа бірінші рет















     Қорытынды:  Оқушылардың   жалпы  бейімделу  барысында   мектепке  ықыласпен, жаңа  білім   алам  деп, достармен  кездесеміз   деп  келеді. Сабаққа  қорқып   келем  деген  оқушы   кездескен  жоқ .Мектепке  келген   кезде  қуанышпен, сенімді  болып   келеді..  Үй  тапсырмасын   орындағанда көпшілігі   1 сағат, 2 сағат  жұмсайды. Сыныптастар   арасында  қарым-қатынастар  өте   жақсы. Сынып жетекшілерін   екінші   анасындай көреді.  мейірімді,  әдемі,қамқор   деген  жауаптар  алынды


Ұсыныс:. Мектеп психологы, сынып жетекші, пән мұғалімдері,  ата-аналармен тығыз қарым- қатынаста болу.

Қыркүйек  айында    .М.Фергюсен  мен  Д. Расселдің   жалғыздық  сезімінің  деңгейін    анықтау  әдістемесі  алынды. 8-11 сынып  оқушылар   арасында  . Қатысқан  оқушы   саны  215.

Сауалнама қорытындысы  бойынша 

20 ұпайдан  40  ұпай   аралығы  орташа  деңгей   1 %.

0 ұпайдан -20  ұпайға   дейінгі төмен   деңгей

40 ұпайдан  60  ұпай   жоғары деңгей.     . 

Жалпы    сауалнама   қорытындысы    бойынша  жоғарғы   жалғыздық   деңгейі  көрсетілген  жоқ

Өмір  тамаша!   «Өмір  қымбатсың  маған», «Мен   өмірді  сүйемін»   атты   тақырыптарда   5-11  сынып   оқушылар  арасында  тренинг сабақтар жүргізілді  бейне роликтер, слайдттар  арқылы көрсетілді

Әлеуметтік  желіде насихатталып жүрген «Красный  сова»   ойынының  алдын  алу   мақсатында «Әлеуметтік  желі», «Әлеуметтік  желінің  пайдасы   мен  зияны» тақырыбында оқушылар   арасында   түсіндірме   жұмыстары  жүргізілді.

"Мен  зорлық- зомбылыққа  қарсымын   сауалнам  алынды  .

·Мақсаты:    Оқушыларға  зорлық   зомбылық  туралы  мағлұмат   беру, адамның  ең  жаман   қасиеті  екенін  айту.

·Сауалнамаға  6-8   сынып   оқушылары  қатысты . 

·Барлығы 227   оқушы

·Ата анаңмен  қарым  қатынасың   қандай?

·Бос  уақытыңды  қалай   өткізесің? 

·Саған қатысты  зорлық  жасалды   ма?

·Саған қатысты  мектепте  зорлық   жасалды  ма?

·Саған қатысты  үйде  зорлық   жасалды  ма?

·Өзіңді  қорғай  аласың   ба?

·Саған  жасалған  зорлық   туралы  кімге  айтушы   едің?

·Зорлық зомбылықты  алдын  алу бойынша   сауалнама  қорытындысы 

·Сауалнамаға  барлығы  227   оқушы қатысты  .Ата анаңмен  қарым   қатынасың қандай? деген   сауалнамаға  жақсы  қарым   қатынас  деп  жауап   берді.Бос уақытыңды  қалай  өткізесің?   деген  сұраққа   достарымен   қыдырамын   үй  шаруасымен   айналысамын , ғаламторда   отырамын, теледидар  көремін, кітап оқимын   . Саған қатысты  зорлық   жасалды  ма?деген  сауалнамаға   толығымен  жоқ деп  жауап   берген. Саған қатысты   мектепте  зорлық  жасалды   ма? Жоқ деген  жауап  алдық.Саған қатысты  үйде   зорлық  жасалды  ма?Жоқ   деген жауап  алдық. Саған  жасалған   зорлық  туралы  кімге   айтушы  едің?Ата анаға, сынып  жетекшіге, құқық қорғау  органдарына, достарға, сенім телефонға  хабарласар   едім  деген  жауаптар   алынды, ата  анаға  деген 88 %. 

·Әлемжеттікті , бопсалауды    алдын алу  бойынша сауалнама  алынды   .

·Мақсаты:    Оқушыларға бопсалау, әлемжеттік  көрсету  фактілерін   анықтау  

· 5- 11  сынып  оқушылар   

·Соңғы  жарты  жылда   намысыңызға  қатты  тиіп   немесе кемсіткен  кездер  болды   ма?

·Саған қатысты  зорлық  жасалды   ма?

·Сіздің  мектепте  оқушылар   арасында  бопсалау  жиі   кездесе  ме?

·Сенің  басыңда  бопсалау, зорлық зомбылық әлемжеттік, қорқыту, ұрып соғу  мәселелер  орын   алып  жатырма?

·  Сауалнама  қорытындысы 

·Бұл  сауалнама  құпия   түрінде  сақталады, Сауалнамада  баланың  аты   жөні  көрсетілмейді. 

·Соңғы  жарты  жылда   намысыңызға  қатты  тиіп   немесе кемсіткен  кездер  болды   ма?  Жоқ  деген   жауаптар  алынды .

·Сіздің  мектепте  оқушылар   арасында  бопсалау  жиі   кездесе  ме? Жоқ 

·Сауалнама  қорытындысы  бойынша   мектептін  білім  алушылары   арасында бопсалау  мен күш  көрсету   фактілері  анықталған  жоқ. 

Ерте  жүктілікті  алдын   алу  бойынша   қыздар   арасында  сауалнама  алынды.

Қатысқан  қыздар  саны 66

Сауалнама  қорытындысы  бойынша   Жыныстық  қатынаспен  жұғатын   ауруларды  білесіз бе  деген   сұраққа   45 оқушы   жоқ  білмейміз   деген   68%

Ұсыныс:  сынып  жетекшілер    қыздар  арасында  тәрбие   сағаттарын, жыныстық   қатынаспен  жұғатын  аурулар   туралы  түсіндіру  жұмыстар   жүргізу. Тренинг  жаттығу  арқылы    оқушыларды   сенімділікке,достық   қарым-қатынасқа, бірін-бірі   жақыннан  танып  білуге,сыйлауға,оқушылардың  бойындағы   қобалжу,мазасыздану,қорқыныш   сезімдерін жою,және  жағымды  көңіл-күйлерін  қалыптастыру.

Coцаметрия  әдісі   бойынша   5-8 сынып  оқушыларының ( қарым-қатынас социаграммасы)  зерттеу   жұмысының  сараптамасы 

Мақсаты:  Оқушылар  арасында   қарым - қатынасты  , шеттеп  қалған   оқушыны  анықтау. 

Социаграмма 4  шеңберден  тұрады   бірінші  көп  таңдалған   оқушылар, екінші  орташа  таңдалғандар,   үшінші  елеусіз  менсінбейтін   балалар , төртінші     оқшау  шеттелген   балалар бірде  бір  таңдалмаған.   

Сауалнамаға  қатысқан  оқушы   саны:

5-сынып  бойынша  барлығы   72 оқушы 

8- сынып  бойынша   барлығы   80 оқушы

Сауалнама  нәтижесі  бойынша шеттелген оқушылар болған жоқ.

Жас мамандармен тренинг жаттығу жүргізілді. «Жас маман алға бас қадам»


№1 Жамбыл  атындағы  орта   мектебінде    биылғы  2021-2022   оқу   жылында  үш    11-  сынып  бар.

11 а сыныбында   13 оқушы

11ә сыныбында    16 оқушы

11б сыныбында   6  оқушы

Сыныптардың   әлеуметтік  жағдайына   келсек,  

11а  сыныбы Көп  балалы   отбасы  : Әшімхан Ә,Кеңес Т,Нұрлан 

Жартылай жетім:Берікбайқызы А , Марат А

11ә сыныбы: Көп балалы отбасы: Ерболқызы К ,Койчыбай А,Мұхтарұлы Е,Мұхаммеднұр А, Манатов А

Жартылай жетім: Күшікбай Ш, Маратбекқызы Ә

11Б   сыныбы  Көп  балалы   отбасы : Гужаковский А

Жартылай жетім: Ем В

11- сынып  оқушыларының  әлеуметтік   жағдайы  туралы мониторинг  жасалынды.      әлеуметтік  жағдайлары  туралы 

Сынып        Көп  балалы       Жартылай жетім 

11а      23%                            15%

11ә     31%                               12%

11б     16%               16%

Қорытынды аттестаттауға психологиялық сүйемелдеу жұмыстары бойынша оқушылармен тренинг жаттығулар жүргізілді . «Сенім менің серігім», «ҰБТ-ға сеніммен барайық»










Мектепте  «Сенім   жәшігі» мен  «Сенім  телефоны»   жұмыс  жасайды, онда  түскен   оқушылардың , басқа  да  жеке   тұлғалардың   ойларына,сұрақтарына  жеке  және   топтық  түрде  жауаптар   беріліп  отырылады. Сенім  жәшігіне    түскен  хаттар  тіркеліп, әр бір  хатқа    кеңестер  ұсыныстар  жасалып,   тіркеу  журналына  жазылады.

Жалпы  білім  беру   мекемелерінде жеткіншектерге   үнемі  әлеуметтік  психологиялық   қолдау  көрсетіліп, психолог, сынып  жетекші, әлеуметтік  педагог ата- анамен  бірлесе   отырып  жүйелі  жұмыстар   атқарған  жағдайда  алдын-алуға болады.

Ұсыныс:   Мектеп   психологымен  сынып  жетекші,   пән  мұғалімдері,  ата-аналар   тығыз  қарым  қатынаста   болу.

Педагог  психологтар:                 Чокенова С.К   

Болат Е.М