Өзін-өзі бағалау » Жамбыл атындағы № 1 орта мектеп
Алматы облысы
білім басқармасының Балқаш ауданы бойынша білім бөлімі мемлекеттік мекемесінің
"№1 Жамбыл атындағы орта мектебі"
мемлекеттік коммуналдық мекемесі
Қабылдау бөлімі :
+7(72773) 99-1-64
Есепші бөлімі:
+7(72773) 99-1-64
Нашар көрушілер
нұсқасы
07
февраль
2022

Өзін-өзі бағалау

Өзін-өзі бағалау жеке тұлға ретінде жеке өз әрекеттеріне жататын құбылыс болып табылады, ол үш негізгі функцияларды орындайды: реттеу, дамыту және қорғау. Реттеу функциясы жеке шешімдер қабылдау үшін жауап береді, қорғаныс функциясы жеке тұрақтылық пен тәуелсіздікті қамтамасыз етеді, ал даму функциясы – адамның жеке дамуына бағыттайтын жүгіріс механизмі. Стрежневтің өзін-өзі бағалау критериі – субъектілердің мағынасы мен мағынасы емес жүйелер. Өзін-өзі бағалаудың жеткілікті немесе жоғары бағаланатын деңгейін қалыптастыруда маңызды рөл атқарады.


Мазмұны [жасыру]

1 Өзін-өзі бағалау түрлері

2 Өзін-өзі бағалау және өзіне деген сенімділік

3 Өзін-өзі бағалаудың диагностикасы

4 Өзін-өзі бағалауды дамыту

5 Тиісті өзін-өзі бағалау

6 Жоғары өзін-өзі бағалау

7 Өзін-өзі бағалауды арттыру


Өзін-өзі бағалау түрлері

Өзін-өзі бағалау адам өміріндегі маңызды және маңызды қасиеттердің бірі болып саналады. Өзіне деген сүйіспеншілік ерте балалық кезеңде басталады және адамның болашақ өміріне әсер етеді. Бұл оның есебінен көбіне адам жетістіктерімен немесе қоғамдағы жетістіктермен, қалаған, үйлесімді дамудың жетістіктерімен анықталады.Сондықтан оның жеке басын дамытудағы рөлі артық бағаланбайды.


Өзін-өзі бағалау, психологиялық ғылым, сондай-ақ жалпы өзін анықтау, қоғамдағы жеке рөлі мен маңызы анықтау, өз еңбегі мен ақаулар, мінез-құлық және іс-шаралар жеке бағалау өнім деп аталады. Пәндерді неғұрлым дәл және дұрыс сипаттау мақсатында жеке тұлғаның өзіндік бағалаудың кейбір түрлері жасалды.


қалыпты өзін-өзі бағалау, бұл жеткілікті төмен және жеткіліксіз, яғни тым жоғары, бар. Бұл өзін-өзі бағалаудың ең маңызды және анықтамалық сипаты. Өйткені, өзін-өзі бағалау деңгейі адам парасатты өз күшін, сапасын, мінез-құлқын, іс-әрекетін бағалауға болады қалай байланысты.


Өзін құрмет тұтатын, қазіргі уақытта өз жетістіктері мен кемшіліктерін шамадан тыс маңыздылығын беруге, немесе керісінше – шамалы болып табылады. Көптеген адамдар өзін-өзі бағалаудың жоғары деңгейін жаман деп санайды. Алайда, бұл пікір дұрыс емес. бір бағытта немесе басқа ауытқулар өзін сирек жеке тұлғаның жемісті дамуына ықпал етеді.


Өз-өзіңді бағалаудың төмен дәрежесі тек қана батылдықты, сенімділікті және нашарлады – адамға әрқашан дұрыс екенін және бәрін дұрыс жасайтындығын кепілдейді.


Өзін-өзі бағалаудың жоғары дәрежесі бар адамдар өздерінің нақты әлеуетін асыра бағалауға бейім. Мұндай адамдар жиі адамдар айналасындағыларға себепсіз кінәратсыз болып көрінеді деп ойлайды, сондықтан олар айналасындағыларға мүлдем немқұрайдылықпен, жиі күпірлікпен және бойкүндікпен, кейде өте агрессивті түрде қарайды. Өзін-өзі бағалаудың шамадан тыс дәрежесі бар адамдар үнемі өзгелерге дәлелдеуге тырысады және өзгелерден де жаман. Олар кез-келген басқа адамнан асып түсетініне сенімді және олар өздерінің артықшылықтарын тануды талап етеді. Нәтижесінде, басқалары олармен байланысқа түсуге бейім.


Кішігірім өзін-өзі бағалауы бар жеке адам өз-өзіне күмәнданбау, қорқыныш, шамадан тыс уайым-қайғы, ұялшақтық, өз пікірін білдіруден қорқады, көбінесе кінәсіздік сезімін сезінеді. Мұндай адамдарға оңай сенуге болады, әрдайым басқа тақырыптардың пікірін қадағалайды, сынға, мақұлданбауға, айыптаудан, айналадағы әріптестердің, жолдастардың және басқа да субъектілердің айыптарын қорқытады.Көбінесе олар өздерін жоғалтқаны көреді, байқамайды, сондықтан олар жақсы қасиеттерін дұрыс бағалай алмайды. Төмен өзін-өзі бағалау, әдетте, бала кезінен қалыптасады, бірақ көбінесе басқа пәндермен үнемі салыстыруға байланысты жеткілікті түрде өзгеруі мүмкін.


Өзін-өзі бағалау да өзгермелі және тұрақты болып бөлінеді. Оның түрі адамның көңіл-күйіне немесе өмірінің белгілі бір кезеңінде табысқа байланысты. Өзіне деген баға – бұрынғысынша жалпы, жеке және нақты жағдай, яғни өзін-өзі бағалаудың көлемін көрсету. Мысалға, мысалы, жеке тұлғалар физикалық параметрлермен немесе интеллектуалды деректермен, іскерлік, жеке өмір және т.б. сияқты белгілі бір салада жеке бағалай алады.


Осындай өзін-өзі бағалау психологиялық ғылымда іргелі болып саналады. Оларды субъектілердің мінез-құлқының өзгеруі ретінде мүлдем жеке басталмай-ақ дербес жеке сенімділікке дейін түсіндіруге болады.


Өзін-өзі бағалау және өзіне деген сенімділік

Іс-әрекеттерді, қасиеттерді, іс-әрекеттерді бағалау ең ерте жас кезеңінен басталады.басқалардың өздерінің іс-әрекеттері мен қасиеттерін бағалау және басқалары нәтижелерімен жеке мақсаттарға салыстыру барысы: Бұл екі бөлікке бөлуге болады. өз іс-әрекеттерін, қызметін, мақсаттарын, мінез-құлық жауап, (зияткерлік және физикалық) құрылыс, адамның және оларға қоршаған Жеке қатынасына қарым-қатынастарды талдау түсіну процесінде, жеке барабар өзін-өзі бағалау үйрену, басқа сөзбен айтқанда, оң қасиеттер мен теріс белгілерінің өз бағалауды жасауға үйренеді. Бұл «оқу үдерісі» көптеген жылдар бойы созылуы мүмкін. Бірақ өзін-өзі бағалау және өз әлеуетін және күші сенімді сезінуге, сіз мақсатқа алдында қойған болса, уақыт өте қысқа мерзім ішінде болуы мүмкін, немесе белгісіздік құтылу қажеттілігі бар.


Жеке потенциалға деген сенімділік пен жеткілікті өзін-өзі бағалау – табыстың екі негізгі компоненті. Өз қабілеттеріне сенімді болған субъектілердің тән ерекшеліктерін анықтауға болады.






Мұндай адамдар:


– әрқашан бірінші адамнан өз қалауы мен тілегін білдіруі;


– түсіну оңай;


– өздерінің жеке әлеуетін оң бағалайды, өздері үшін қиын мақсаттарды анықтайды және олардың орындалуына қол жеткізеді;


– өздерінің жетістіктерін мойындайды;


– өз ойларымен, тілектерімен, басқа адамдардың сөздерімен, тілектерімен, ортақ қажеттіліктерге жетудің бірлескен жолдарын іздейді;


– қол жеткізілген мақсаттарды табысты деп санайық. Қажетті орынға жету мүмкін болмаған жағдайда, олар өздері үшін шынайы мақсаттарды анықтайды, жасалған жұмыстың сабағын алады. Бұл жаңа мүмкіндіктерді ашады, жаңа мақсаттарды қою мақсатында келесі әрекеттерге күш береді;


– барлық іс-шаралар қажет болғанда жүзеге асырылады және кейінге қалдырылмайды.


Тиісті өзін-өзі бағалау жеке өзін-өзі сенімді етеді. Өздерінің әлеуеті мен олардың нақты мүмкіндіктері туралы идеялардың сәйкес келуі жеткілікті өзіндік бағалау деп аталады. Іс-әрекеттер жасалмастан және мұндай әрекеттердің жемісін кейіннен талдаусыз өзін-өзі бағалаудың жеткілікті деңгейін қалыптастыру мүмкін болмайды. Кемелді өзіндік дәрежеге ие субъект жақсы адам сияқты сезінеді, сондықтан ол өзінің табысына сене бастайды.Ол өз алдына көптеген мақсаттарды анықтайды және оларға қол жеткізу үшін барабар құралдарды таңдайды. Табысқа жетуге деген сенім назарын уақытша сәтсіздікке және қателіктерге аударуға көмектеседі.


Өзін-өзі бағалаудың диагностикасы

жеке оны одан әрі дамыту, бағыттар мен оларды жүзеге асыру үшін құралдар болашағын анықтау үшін қарамастан қоғамның әсерін, оның жеке мінез-құлық және іс-шаралар нақты субъектісі ретінде әрекет көмектеседі реттеуші функцияларын қалыптастыру проблемалары атқарды Бүгін, рөлін арттыру. өзін-өзі реттеу тетіктерін құруға әкеп себептері арасында негізгі, бағытын және жеке тұлғалардың қызметін дәрежесін, құндылық бейімделуінің дамуын, жеке мақсаттар және оның жетістіктері шекарасын анықтайды өзін-өзі бағалау, тиесілі.


Соңғы жылдары қазіргі заманғы ғылыми қоғам барған жеке бағдар зерттеу байланыс бар сұрақтар, оның өзін-өзі, өзін-өзі бағалау мәселесін, бірінші кезекке тұлғасын тұрақтылығы қойған. ғылыми білімнің осындай құбылыстарды зерттеу табысының күрделілігі мен бірдей болғандықтан, негізінен пайдаланылатын зерттеу әдістерін шеберлік деңгейіне байланысты.Жеке тұлғаның мінездемесі, темперамент, өзін-өзі бағалау, интеллект және т.б. сияқты тақырыптарды зерттеуге қызығушылығы. – жеке тұлғаны зерттеу жүргізу үшін әртүрлі әдістерді әзірлеуге әкелді.


Бүгінгі күні өзін-өзі бағалаудың әдістерін әртүрлілікте қарастыруға болады, себебі әртүрлі индикаторлар негізінде өзін-өзі бағалауды талдау үшін көптеген әдістер мен әдістер жасалды. Осылайша, психология адамның өзін-өзі бағалауы, оның сандық бағалауы және сапалық сипаттамаларын анықтау үшін бірқатар тәжірибелік әдістердің арсеналында бар.


Мысалға, дәреже қатынасының құндылығының көмегімен, субъектінің бірінші кезекте қандай жеке қасиеттерге ие болатыны туралы идеяны салыстыруға болады (мен өзімнің мінездемем) және шын мәнінде қандай қасиеттер бар (мен қолданамын). Бұл әдіс бойынша маңызды фактор, ол адамның зерттеудің өту кезеңінде қолданыстағы формулаға сәйкес өздігінен қажетті есептерді шығарып, зерттеушіге өзінің ағымдағы және «Мен» мінсіздігі туралы хабар бермейді. Өзін-өзі бағалау нәтижесі бойынша алынған коэффициенттер,өзін-өзі бағалауды сандық тұрғыдан көруге мүмкіндік береді.




Төменде сипатталған өзін-өзі бағалаудың ең танымал әдістері сипатталған.


Автордың аты-жөні аталатын Дембо-Рубинштейн техникасы өзін-өзі бағалаудың үш негізгі параметрін анықтайды: биіктік, реализм және тұрақтылық. Зерттеу барысында таразыға, полюстарға және оның орналасуына қатысты айтылған процестің қатысушысының барлық ескертулерін ескеру қажет. Психологтар әңгімені мұқият талдауға, жеке тұлғаның өзін-өзі бағалауы туралы дұрыс және толық қорытынды жасауға мүмкіндік береді, бұл таразылардағы белгілердің орналасуын әдеттегі талдау.


Будассидегі жеке өзін-өзі бағалауды зерттеу әдістемесі өзін-өзі бағалаудың сандық талдауы, сондай-ақ оның дәрежесі мен жеткіліктілігін анықтау үшін өзінің «І» және шын мәнінде бар қасиеттердің корреляциясын табуға мүмкіндік береді. Стимуляциялық материал 48 жеке қасиеттер жиынтығымен ұсынылған, мысалы, арманың, ойлауды, алаяқтықты және т.б. сияқты. Бұл ұстаным принципі осы техниканың негізін құрайды. Оның мақсаты – нәтижелерді өңдеу кезінде шынайы және мінсіз өзін-өзі ұсынудың бөлігі болып табылатын жеке қасиеттердің бағаларын негіздейтін бағалау арасындағы қатынастарды анықтау.Байланыстыру деңгейі дәреже корреляциясының мәнімен анықталады.


Будсейдің зерттеу әдісі адамның өзін-өзі бағалауына негізделген, ол екі жолмен жүзеге асырылуы мүмкін. Біріншіден, өзіңіздің қабылдауыңызды нақты, объективті көрсеткіштермен салыстыру. Екіншісі – өзінің жеке адамын басқа адамдармен салыстыру.


Cattell сынағы жеке психологиялық жеке қасиеттерін бағалау үшін іс жүзінде ең таралған сауалнама әдісі болып табылады. Сауалнама салыстырмалы тәуелсіз он алты факторды анықтауға бағытталған. Осы факторлардың әрқайсысы бір негізгі қасиетке байланысты бірнеше бет қасиеттерін қалыптастырады. МД факторы (өзін-өзі бағалау) қосымша фактор болып табылады. Осы коэффициенттің орташа көрсеткіштері жеткілікті өзіндік бағаның болуы, оның кейбір жетілуін білдіреді.


«Баспалдақ» деп аталатын V.Schur техникасы балалар олар, өз қасиеттерін бағалау, олардың қоршаған және бірге осы пікірін арасындағы корреляция бағалауға қалай туралы наным жүйесін анықтауға көмектеседі.Бұл әдістің екі әдісі бар: топтық және жеке. Өткізудің топтық нұсқасы бір мезгілде бірнеше балада өзін-өзі бағалау дәрежесін жедел анықтауға мүмкіндік береді. Жүргізудің жеке стилі себептерін анықтауға мүмкіндік береді, бұл өзін-өзі бағалаудың жеткіліксіздігіне әсер етеді. Бұл техниканың ынталандырушы материалы – 7 сатыдан тұратын сатысы деп аталады. Бала осы сатыда өз орнын, бірінші кезеңде орналасқан «ең жақсы балалармен» және тиісінше «ең нашар» 7-ші орынды анықтауы керек. Осы әдіснаманы жүзеге асыру үшін достық ортаны, сенім ахуалын, ізгілік пен ашықтықты қалыптастыруға үлкен көңіл бөлінеді.


Сондай-ақ, эмоциялық өзін-өзі бағалау мен Д. Шам үшін өзін-өзі бағалау әдісі деңгейін анықтау үшін осындай А.Захаров әзірленген әдістемесі ретінде мынадай әдістерді пайдалана отырып балалардың өзін-өзі зерттеу өзгертілген Л. Пономаренко, «ағаш» деп атады. Бұл әдістер балалардың өзін-өзі бағалау дәрежесін анықтауға бағытталған.


Т.Лири ұсынған тест адамның, жақын адамдардың мінез-құлқына баға беру арқылы өзін-өзі бағалауды анықтайды, «Мен» мінсіз бейнесін сипаттайды.Бұл әдіс арқылы өзгелерге деген қарым-қатынастың өзіндік бағалауын және өзара бағалауын анықтауға болады. Сауалнамада қарама-қайшы қарқындылығы бойынша тапсырыс берілетін 16 элементпен біріктірілген сегіз типті қатынастармен ұсынылған 128 бағалау мәні бар. Әдіс кейбір қатынастар түрін анықтайтын бағдарлар бір қатарда ұйымдастырылмаған, бірақ 4 түрге топтастырылған және олар бірдей сандар арқылы қайталанатын етіп салынған.


G. Eysenck әзірлеген психикалық жай-күйді өзін-өзі бағалауды диагностикалау әдістемесі бұзылулар, қаттылық, алаңдаушылық, агрессивтілік сияқты психикалық жай-күйлердің өзін-өзі бағалауын анықтау үшін қолданылады. Ынталандыратын материал – субъектінің ерекшелігі немесе ерекшелігі жоқ психиканың жай-күйі. Нәтижелерді түсіндіру барысында субъект үшін тән болатын зерттелген күйлердің дәрежесі анықталады.


Сонымен қатар, өзін-өзі бағалаудың әдісі мыналарды қамтиды:


– А.Припинаның «Үш бағалау» деген тақырыптағы әдістемесі, оның көмегімен өзін-өзі бағалау деңгейі, оның тұрақтылығы немесе тұрақсыздығы, өзін-өзі бағалаудың дәлелдері;


– жеке тұлғаның өзін-өзі бағалауының түрлерін анықтауға мүмкіндік беретін «Өзіңді бағалау» деп аталатын сынақ (аз, шамадан тыс және т.б.);


– бағалау ұстанымын анықтауға бағытталған «Мен басқарамын немесе болмаймын» деп аталатын әдіс.




Жалпы, диагностикалық әдістер өзін-өзі бағалау дәрежесін, оның жеткіліктілігін, жалпы және жеке өзін-өзі бағалауды, нақты мен идеалдың «I» бейнелерінің арасындағы корреляцияны анықтауға бағытталған.


Өзін-өзі бағалауды дамыту

Өзін-өзі бағалаудың әр түрлі аспектілерін қалыптастыру түрлі жас кезеңдерінде орын алады. Жеке өмірдің, қоғамның немесе физикалық дамудың әрбір жеке кезеңінде оған өзін-өзі бағалаудың ең маңызды факторының дамуы белгіленеді. Демек, өзін-өзі бағалаудың қалыптасуы өзін-өзі бағалаудың белгілі кезеңдерінен өтеді. Осы кезеңде өзін-өзі бағалаудың нақты факторларын қалыптастыру қажет. Сондықтан, өзін-өзі бағалауды дамыту үшін ең маңызды кезең ерте балалық шақ болып саналады. Бала кез-келген адам өзінің жеке адамы, әлемі және адамы туралы іргелі білімді және пайымдауларын алады.Өте, ата-аналар байланысты өзін-өзі бағалау барабар деңгейін қалыптастыруға көп, олардың білім беру, сауаттылық, баланың мінез-құлқы, олардың баланың қабылдау дәрежесі. отбасы қоғамның кішкентай жеке тұлға, және мінез-құлық ережелерін оқыту процесі үшін бірінші болып бастап, осы қоғамда қабылданған мораль ассимиляциялық әлеуметтену деп аталады. Отбасындағы бала өзінің мінез-құлқын салыстырады, өзін-өзі елеулі ересектермен, оларды еліктейді. Балалар үшін ересек ересектердің ересектерге арналған мақұлдауын алу маңызды. Ата-аналар берген өзіндік құндылық баланы күмәнсіз ассимиляциялайды.


мектеп жасына дейінгі кезең ата-аналар балалардың осындай дұрыстығы, сыпайылық, тазалық, байланыс, кішіпейілділік және т.б. сияқты мінез-құлық негізгі нормаларын, дарыту көріңіз. Осы кезеңде ол мінез-құлық заңдылықтарын және стереотиптер жоқ істеу мүмкін емес. ерлер емес төлеймін, өйткені олар, бақылауында сезімдеріңізді сақтауға тиіс деп – Мысалы, бала кезінен әйел халық олар, жұмсақ тілалғыш және ұқыпты, және ұлдар болуы тиіс деп оқытылады. Осындай ойластырылған ұсыныс нәтижесінде балалардың өздерінің құрдастарының қажетті қасиеттерінің болуы үшін бағаланады.Мұндай бағалау немесе оң теріс ата-аналардың ақылға қонымдылығына байланысты.


Кіші мектеп жасында басымдықтар өзгере бастайды. Бұл кезеңде мектептегі жетістіктер, ынта-жігер, мектептегі мінез-құлық ережелерін меңгеру және сыныптық қарым-қатынас маңызды болып табылады. Қазір мектептің тағы бір әлеуметтік мекемесі отбасына қосылады. Бұл жастағы балалар да жақсы, олар барлық сияқты болғымыз, олардың құрдастарымен өздерін салыстыруға бастайды, немесе, пұтқа және идеалға жасалады. Бұл кезең тәуелсіз тұжырымдар жасауға үйренбеген балаларға арналған ілулі белгілермен сипатталады. Мысалы, Мазасыз, белсенді бала, тыныш болуы үшін өте қиын болып табылады және ол бірінде отыруға алмаса, ол бұзақының деп аталатын, және қатты мектеп бағдарламасын үйренген бала – надан немесе жалқау. осы жас кезеңінде балалар әлі басқа адамдардың пікірін сын болуы мүмкін емес, өйткені, айтарлықтай ересек пікірі құрметке ие, сондықтан сеніммен қабылданады болады, және бала өзін-өзі бағалау процесінде есепке алады.


баланың табиғи даму үстем жағдайға берілген жасы өтпелі кезең неғұрлым тәуелсіз болып, ол өзгеріп, физикалық және ақыл өзгертеді,құрдастарының иерархиясында өз орны үшін күресуге кіріседі. Енді ол үшін негізгі сыншылар өздерінің құрдастарынан. Бұл кезең өзіндік келбеті мен қоғамдағы жетістіктері туралы идеяларды қалыптастырумен сипатталады. Бұл жағдайда жасөспірімдер алдымен өзгелерді өздерінің бағалауын және өз уақытында ғана өздерін таныстыруды үйренеді. нәтижесі жасөспірімдер өзінде барабар өздерін бағалауға қабілетті басқаларды айыптайды, бірақ әлі күнге дейін мүмкін емес кезде құрбыларының иерархиясындағы қатаң бәсекелестік пайда жасөспірім жеке тұлғалардың, сондай-ақ белгілі қатыгез болып табылады. Тек 14 жасында адамдар өздерін басқалардың өздерін дұрыс бағалай білу қабілетін дамытады. Бұл жаста балалар өздерін білуге ұмтылады, өзін-өзі бағалауға, өзін-өзі бағалауға ұмтылады. Бұл кезеңде маңыздысы ұқсас топтардан тұратын сезім.


Адам әрқашан өз көзінде жақсы болу үшін кем дегенде іздейді. Демек, егер жасөспірім балалардың мектеп орта жағдайында қабылданбайтын болса, онда ол отбасында түсінбейді, ол басқа ортада лайықты достарды іздейді және жиі «жаман» деп аталатын компанияға кіреді.


Өзін-өзі бағалауды дамытудың келесі кезеңі жоғары оқу орнын бітіргеннен кейін немесе қабылдаудан басталады. Қазір адам жаңа ортамен қоршалған. Бұл кезең кешегі жасөспірімдердің өсуімен сипатталады. Сондықтан, осы кезеңде қордың ата-анасының, құрдастарының, маңызды ересектердің және баланың басқа да орталарының ықпалымен бұрын жасалған бағалау, үлгілер, стереотиптерден тұратын маңызды болады. Осы сатыда негізгі бірліктердің бірі әдетте дамыды, бұл өзіңіздің жеке басын қабылдауды плюс немесе минус белгісімен таныстырады. Басқаша айтқанда, осы кезеңде адам өзіне жақсы қалыптасқан немесе теріс қатынасы бар.


Инсталляция – бұл адамның қандай да бір іс-қимыл жасауға, яғни кез-келген әрекетке, мінез-құлыққа қатысты реакцияларға және тіпті ойларға алдын-ала дайындық жасауы.


Өзіне, кез-келген сапасына немесе жеңісіне теріс қатынасы бар субъект өзі үшін қолайсыз жағдайдан түсіндіріледі. Ол жеңіске жеткен жағдайда жеңіске жетудің өз жұмысының нәтижесі емес екенін бақылады.Мұндай жеке ғана қоғамның бұзғаны бейімдеу үшін жетекші, өз оң сипаттамалары мен сапасын байқамайды және қабылдауға қабілетті емес. қоғамның бастап, оның істері мен іс-шаралар сәйкес ғана емес, оның мінез-құлқы жеке тұлға бағалайды.


Оң көзқарастары бар адам тұрақты өзін-өзі бағалауға ие болады. Мұндай кез-келген сәтсіздіктер тактикалық шегіну сияқты тақырыппен қабылданады.


Қорытындылай келе, ол өзін-өзі бағалау дамуының негізгі кезеңдері, көптеген психологтар сәйкес, жеке сондықтан, өзін-өзі бағалау барабар деңгейін қалыптастыру үшін негізгі рөл әлі отбасы және онда белгіленген қарым-қатынас атқарады, балалар жасы кезеңде орын алады атап өткен жөн. Жеке тұлғалар, өмірімде өзара түсіністік пен қолдау негізделген отбасы, көп табысты айналып барабар, өзін-өзі жеткілікті, табысты және мақсатты жатыр. Алайда, өзін-өзі бағалау, тиісті жағдай жеткілікті деңгейде қалыптастыру үшін, бұл бірге мектеп қоғамдастық шеңберінде және олардың құрдастарының, институттың өмірінде табысты және басқалардың арасында қарым-қатынас жатады, ол қажет.Сондай-ақ, адамның мұрагерлігі өзін-өзі бағалауды қалыптастыруда маңызды рөл атқарады.


Тиісті өзін-өзі бағалау

Жеке тұлғаны дамытудағы өзін-өзі бағалаудың ролі өмірді одан әрі табысты жүзеге асырудың іс жүзінде маңызды факторы болып табылады. Өйткені өмірде жиі шынайы дарынды адамдармен кездесуге болады, бірақ олардың әлеуеті, таланты мен күші туралы белгісіздікке байланысты табысты болмайды. Сондықтан өзін-өзі бағалаудың барабар деңгейін дамытуға ерекше назар аудару керек. Өзін-өзі бағалау жеткілікті және жеткіліксіз болуы мүмкін. Адамның өзінің нақты әлеуеті туралы пікірін оның нақты қабілеттеріне сәйкестігі осы параметрді бағалаудың негізгі өлшемі болып табылады. Егер адамның мақсаттары мен жоспарлары қол жетімсіз болса, өзін-өзі бағалаудың жеткіліксіздігі туралы, сондай-ақ оның әлеуетін төмен бағаланған бағалау туралы айтылады. Демек, өзін-өзі бағалаудың жеткіліктілігі тек қана өз алдына қойылған міндеттерді орындауға қабілетті болғанда немесе тиісті білім саласындағы беделді мамандардың пікірлері болғанда ғана тәжірибеде бекітіледі.


Адамның барабар өзін-өзі бағалауы – жеке тұлғаның жеке қасиеттерін, қасиеттерін, әлеуетін, қабілеттерін, іс-әрекеттерін және т.б. шынайы бағалауы.өзін-өзі бағалау барабар деңгейін ескере сыни нүктесі бар өз жеке тақырыпты емдеуге көмектеседі, ауырлық және т.б. сұрау түрлі дәрежеде мақсаттарына сәйкес өз күшін салыстыру құқығы. өзін-өзі бағалау барабар деңгейде өндірісін әсер ететін факторлар бар: өз ойлары мен құрылымын қабылдау реакция қоршаған, мектепте коммуникативтік өзара іс-қимыл тәжірибесі, құрдастары және отбасы арасында, әр түрлі аурулар, физикалық ақаулар, травматологиялық, мәдениет отбасы деңгейі, қоршаған ортаны қорғау және жеке өзі, дін, әлеуметтік рөлдер, кәсіби деңгей және мәртебе.




Барабар өзін-өзі бағалау адамды ішкі келісім мен тұрақтылық сезімін береді. Ол қоршаған табиғатпен оң қарым-қатынас құруға бейім қабілетті, сенімді сезінеді.


Адекватты өзін-өзі бағалау адамның өз еңбегі көріністері және жасыру немесе қолданыстағы ақаулар орнын толтыру үшін бір уақытта ықпал етеді. Жалпы, барабар өзін-өзі бағалау оң өмірлік тәжірибесі мен дағдыларын сатып алу әкеледі кәсіби салада, қоғам және тұлғааралық қарым-қатынастар, кері байланыс үшін ашықтық, табысқа қол жеткізуге әкеледі.


Жоғары өзін-өзі бағалау

Әдетте, тұрғындары арасында өзін-өзі бағалау деңгейі жоғары болуы бақытты өмірге априори қорғасын, және кәсіби салада іске асыру деп саналады. Бірақ, өкінішке орай, бұл шешім шындықтан алыс. Барабар өзін-өзі жеке басын куәландыратын өзін-өзі бағалау деңгейі жоғары синонимі болып табылады. Психологтар жоғары өзін-өзі бағалау адамға төмен өзін-өзі құрметтеуге кем зиян келтіреді деп айтады. жоғары өзін-өзі бағалау бар жеке ғана басқа адамдардың пікірін, көзқарасын, басқалардың құндылықтар жүйесінің қатысы қабылдауға және ескеру мүмкін емес. Жоғары өзін-өзі құрметтеу ашуға және ауызша қорғаныста көрініс табатын көріністердің теріс түрлерін ала алады.


нәзік жоғары өзін-өзі бағалау бар Сабақтар олардың өзін-өзі маңызды соққы алатын ойдан қауіп десек, артық айтқандық салдарынан қорғаныс жағдайы, сенім мен Pique деңгейіне баса назар ұмтылады. Сондықтан, мұндай адамдар үнемі шиеленісіп, ескерту күйінде. Бұл қорғаныс ұстанымы қоршаған ортаға және жеке тұлғалардың барабар қабылдау, психикалық бытыраңқылығы, өзін-өзі сенімділік төмен дәрежесі ұсынады күшейтілген.Тұрақты өзін-өзі бағалауы бар адамдар, өз кезегінде, барлық кемшіліктер мен кемшіліктерді сезінеді. Олар өздерін, әдетте, қауіпсіз деп сезінеді, сондықтан олар ауызша қорғаныс механизмдерін қолданып, өткен қателіктерден, сәтсіздіктерден өздерін ақтауға тырысады. Біз қауіпті жоғары өзін-өзі бағалаудың екі белгілерін ажыратуға болады: өздігінен негізсіз жоғары баға және нарцисизмнің көбейтілген деңгейі.


Жалпы алғанда, егер адам жеке өзін-өзі бағалаудың жоғары деңгейіне ие болса – бұл жаман емес. Көбінесе өздерін білмейтін ата-аналар өзін-өзі бағалаудың жоғары деңгейін қалыптастыруға үлес қосады. Сонымен қатар, егер баланың өзін-өзі бағалаудың өзіндік құндылығы нақты қабілеттерге ие болмаса, бұл баланың өзін-өзі бағалауының төмендеуіне және өзін-өзі бағалаудың жеткіліксіз деңгейіне дейін төмендейтінін түсінбейді.


Өзін-өзі бағалауды арттыру

Әр адам өз еркіне қарсы өзінің жеке басын басқалармен салыстырады деп адам табиғаты осылай ұйымдастырылған. Алайда мұндай салыстыру критерийлері табыстың деңгейінен психикалық теңгерімге дейін әртүрлі болуы мүмкін.


Адамның өзін-өзі бағалауы өзін ұтымды емдеуге қабілетті адамдарда пайда болуы мүмкін.Олар байланысты сәтсіз үміт бұзылуы қорғалғанын етіп, мұны тырысады емес, жай ғана мүмкін емес басқаларға қарағанда жақсы болуы әрқашан бар екенін біледі. өзін-өзі бағалау қалыпты деңгейде жеке тұлғалар қажетсіз умиротворением немесе высокомерия жоқ «, тең» тұрғысынан басқалармен қарым-қатынас. Алайда, мұндай адамдар аз. зерттеулерге сәйкес, 80% астам қазіргі заманғы төмен өзін-өзі бар. Мұндай адамдар айналасындағылардың бәрі нашар екеніне сенімді. тұрақты өзін-өзі сын, шамадан тыс эмоционалдық шиеленіс, бұрын-соңды осы сезімін және өз өмірінің, қайғылы бет білдіру және көлбеу қалыпта туралы тұрақты шағымдарды барлығына ұнамды болу қалауы сипатталады төмен өзін-өзі бағалау бар жеке тұлғалар үшін.


өзін-өзі бағалауды арттыруға тұлғааралық қарым-қатынас, кәсіби және әлеуметтік салалардағы табысқа өте тиімді әдісі болып табылады. Өйткені,, whiner шағымданды мәңгі тақырыбы неғұрлым тартымды өмір бақытты және қуанышты белсенді ұнамды және бойымен ойнауға тырысады. Алайда, өзін-өзі бағалауды жоғарылату бір сәтте пайда болмайтынын түсіну керек.Төменде өзін-өзі бағалау деңгейін қалыпқа келтіруге көмектесетін бірнеше кеңестер берілген.


Ең маңызды ережені есте сақтау керек, ешқашан басқа адамдармен салыстыруға болмайды. Өйткені қоршаған ортада әрдайым кейбір жағынан басқалардан әлдеқайда нашар немесе жақсы болады деген тақырыптар бар. Әр адамның жеке адам екенін және оның қасиеттері мен сипаттамаларының тек жиынтығына ғана ие екенін есте ұстаған жөн. Тұрақты салыстыру адамға тек сенімсіздік тудыратын соқыр бұрышқа жетуге мүмкіндік береді. Өзіңізді абыроймен, жағымды қасиеттеріңізден, бейімділіктерден және жағдайға барабар түрде қолданыңыз.


Өз-өзіне деген құрмет сезімін жоғарылату үшін мақсаттарды, мақсаттарды қоюға және оларды іске асыруға мүмкіндік беру маңызды. Сондықтан, сіз осындай мақсаттарға қол жеткізуге үлес қосатын қосымша белгілері бар мақсаттар мен сапалар тізімін жазуыңыз керек. Сонымен бірге, мақсаттарға қол жеткізуге кедергі келтіретін сапалық тізімді жазу қажет. Бұл адамға барлық сәтсіздіктердің оның іс-әрекеттерінің, әрекеттерінің нәтижесі және жеке басының өзі әсер етпейтінін түсіндіреді.


Өзін-өзі бағалауды арттырудың келесі қадамы өзіңіздегі кемшіліктерді іздеуді тоқтату болып табылады. Өйткені, қателер трагедия емес, тек өз қателіктерімен танысу.


Басқа адамдарға алғыс айтқым келеді. Сондықтан сізге «рақмет» деп жауап бермей, «оған тұрмайды». Мұндай жауап жеке психологияның өзін-өзі оң бағалауы үшін қабылдауға ықпал етеді, ал болашақта оның өзгермейтін сипаты болады.


Келесі кеңес – қоршаған ортаны өзгерту. Өйткені, ол өзін-өзі бағалау деңгейіне басты ықпал етеді. Адамдар, оң сипаттамалық қойма, сенімділікті арттыруға көмектесетін басқа адамдардың мінез-құлқы мен қабілеттерін сындарлы әрі дұрыс бағалауға қабілетті. Мұндай адамдар қоршаған ортада басым болуы керек. Сондықтан біз үнемі коммуникативтік өзара әрекеттесу ауқымын кеңейтуге, жаңа адамдармен танысуға тырысуымыз керек.


Өзін-өзі бағалаудың барабар деңгейі бар адамдар өз қалауы, армандары мен мақсаттары арқылы өмір сүреді. Өзгелер күткен нәрсені үнемі жасасаңыз, қалыпты өзін-өзі бағалау мүмкін емес.